De supermarkt door de ogen van je kind

 

Kinderen worden dagelijks verleid door ongezonde producten. In de supermarkt; door (online) reclames; in sportkantines, pretparken en zwembaden. De voedingsindustrie weet precies hoe je ervoor zorgt dat kinderen gaan vragen om een product: felgekleurde verpakkingen, grappige icoontjes en slimme posities in het schap – alle trucs worden ingezet en helaas met name voor producten bomvol suiker, vet en zout.

 

Maar hoe ziet die ongezonde verleiding eruit als je kind bent? Wij deden kinderen een bodycam om, stuurden ze de supermarkt in en ‘keken mee door hun ogen’.

 

 

Het experiment én een recent onderzoek dat wij hielden onder 507 ouders, toont aan dat ouders dit echt een probleem vinden. “Ze kunnen kiezen uit slecht, slechter, slechtst“. Ouders zijn toe aan een gezonde boodschap. En de oproep richting supermarkten om in dit aanbod te voorzien is in deze coronatijden belangrijker dan ooit!

 

Wil jij weten hoe onze gezonde boodschap eruit ziet? Ga snel naar home.