6 tips voor een gezonde(re) eetomgeving

Kinderen worden dagelijks verleid door ongezonde producten. In supermarkten, pretparken, sportkantines, kinderfeestjes en zwembaden. Helaas zitten deze producten vaak bomvol suiker, vet en zout. Een gezonde leef- een eetomgeving is daarom ontzettend belangrijk, en jawel: dat begint thuis! Onbewust leggen wij – ja ook wij – onze kids thuis ook bloot aan onnodige, ongezonde verleidingen.

Wij geven je daarom graag 6 makkelijk toepasbare tips om je huis gezond(er) in te richten.

1. Zorg dat er ten alle tijden een grote, doorzichtige en goedgevulde fruit- (en groente)mand op tafel staat. Bomvol appels, peren, mandarijntjes en rijpe avocado’s.

2. Plan dagelijks een vast – gezond – snackmomentje in. Zet een schaal met reepjes verse paprika, komkommer en worteltjes op tafel. Ook voor ouders een goede reminder om meer groenten te eten. Zo is 4 uur inmiddels een vaste prik bij het Spoony-team. Ha!

3. Hij ligt wat voor de hand maar beperk de snack voorraad in huis. Wat er niet is, wordt niet gegeten!

4. Laat je kinderen een makkelijk en groenterijk recept koken. Want wat ze zelf koken vinden ze bij voorbaat al véééél lekkerder.

5. Vervang dat bakje chips op de bank voor een gezondere variant! Onze Dippies zijn net zo lekker, knapperig én zitten bomvol – verstopte – bietjes.

6. Creëer helderheid over het snoepen en maak duidelijke afspraken. Spreek bijvoorbeeld een vast tijdstip af waarop je kid(s) één koekje of snoepje mag/mogen. Zo voorkom je eindeloze ‘snoep-discussies’!

Geen reactie's

Geef een reactie